Już jest! Moduł edukacyjny o przedsiębiorczości społecznej!

Witamy w Przewodniku po Przedsiębiorczości Społecznej – kursie edukacyjnym dla przedsiębiorców społecznych!

http://www.socialenterprisebsr.net/2018/08/przewodnik-po-przedsiebiorczosci-spolecznej/

O module szkoleniowym:

 Grupa docelowa:

 1.     Osoby, które są zainteresowane przedsiębiorczością, a szczególnie tworzeniem wpływu społecznego;

2.     Doświadczeni przedsiębiorcy, którzy chcą poszerzyć swoje umiejętności w celu zmiany społeczeństwa;

3.     Każdy, kto chce wykorzystać umiejętności biznesowe, aby stworzyć wpływ społeczny


Wymagany poziom wcześniejszej wiedzy: nie jest wymagana żadna konkretna wiedza, ale podstawowa wiedza biznesowa ułatwi zdobycie konkretnej wiedzy.

 

Język nauczania: polski

 

Wymagania szkoleniowe:
1.     Nie ma formalnych wymagań ,aby nabyć kurs szkoleniowy

2.     Kurs szkoleniowy jest bezpłatny

Projektowanie i wykorzystanie modułu szkoleniowego:

 Moduł szkoleniowy został zaprojektowany w celu zapewnienia krok po kroku  wglądu w biznes społeczny. Każda sekcja zawiera:

 1.     Wstęp

2.     Przewodnik poznawczy (kluczowe zagadnienia objaśnione przez jednostkę)

3.     Filmowy materiał szkoleniowy

4.     Dodatkowe materiały szkoleniowe w postaci filmów, artykułów lub prezentacji

5.     Lista kontrolna dla lepszego zrozumienia

6.     Materiały służące głębszej analizie tematu

 Możesz przeglądać wszystkie sekcje w serii lub pojedynczo – każda sekcja jest indywidualna, poprzednie sekcje nie są wymagane, aby uzyskać dostęp do następnych sekcji.

 

Możesz pobrać pełny opis modułu w dokumencie w języku polskim tu: Moduł edukacyjny przedsiębiorczośc społeczna

Spis treści

1.Wstęp

1.1. Przedsiębiorczość społeczna – wprowadzenie

1.2. Cele Zrównoważonego Rozwoju (SDG’s)

1.3. Jak rozpoznać w problemach społecznych szansę na biznes prospołeczny

1.4. Przedsiębiorczość społeczna w Polsce

2. Zagadnienia

2.1. Tworzenie przedsiębiorstwa społecznego – opracowanie biznesplanu

2.2. Tworzenie produktu

2.3. Finansowanie i zbieranie funduszy w Polsce

2.4. Pomiar wpływu społecznego

2.5. Marketing, komunikacja i technologie

2.6. Budowanie zespołu i zarządzanie nim w przedsiębiorstwach społecznych

2.7. Sieć, partnerstwo i wzajemna współpraca

2.8. Zatrudnienie i wolontariat

2.9. Aspekty prawne przedsiębiorczości społecznej w sektorze polskiej ekonomii społecznej

3. Materiały uzupełniające

Wykorzystując materiał lub jego części w innych publikacjach, należy umieścić odniesienie do źródła.

 

Podziękowanie

Kurs edukacyjny dla przedsiębiorców społecznych opracowali:
Bałtycki Instytut Spraw Europejskich i Regionalnych (BISER): Polska http://biser.org.pl/

Autorzy projektu:
dr Magda Leszczyna-Rzucidło
Anna Fornalska-Skurczyńska

dr hab. Witold Toczyski

Bartosz Atroszko

 

COBUCE: Rosja-  http://www.krauslab.ru/

Autor:

Maxim Mikhaylov

 

Centrum Innowacji Społecznych: Łotwa  http://socialinnovation.lv/en/
Autorzy:
Anita Stirāne
Jevgenija Kondurova
Renate Lukjanska

 

Przedsiębiorcy społeczni w Danii: Dania http://www.socialeentreprenorer.dk
Autorzy:
Gitte Kirkeby
Per Bach

 

Luty 2018

 

norden_logo

Publikacja jest częścią projektu “Rozwój przedsiębiorczości społecznej w regionie Morza Bałtyckiego”, współfinansowanego przez program Nordyckiej Rady Ministrów, o numerze identyfikacyjnym: 17055.

Odpowiedzialność za treść ponosi wyłącznie wydawca/autorzy; nie reprezentuje ona punktu widzenia Nordyckiej Rady Ministrów i żadnych powiązanych z nią organów finansowych. Instytucje te nie są odpowiedzialne za informacje przekazane w powyższym materiale.