Najnowsze informacje o naborze na małe projekty (Seed Money) do Programu Interreg Południowy Bałtyk

Odpowiadając na Państwa zainteresowanie aktualnie otwartym naborem na tzw. projekty zalążkowe Interreg Południowy Bałtyk przesyłam Państwu pakiet informacji.

              * PROJEKTY SEED MONEY INTERREG POŁUDNIOWY BAŁTYK

Ruszył nabór na projekty zalążkowe w programie. Wnioski można będzie składać do 5 listopada 2021 roku. Jeżeli przymierzacie się Państwo do realizacji projektu regularnego i poszukujecie środków na sfinansowanie przygotowania regularnego projektu – to jest instrument dla Was.

Wspólny Sekretariat programu Interreg Południowy Bałtyk (oryg. Interreg South Baltic Programme) ogłosił nabór na projekty typu „Seed Money”.

Wnioski będzie można składać w terminie OD 13 WRZEŚNIA 2021 DO 5 LISTOPADA 2021 ROKU DO GODZINY 16:00 (CET).

CZYM SĄ PROJEKTY TYPU „SEED MONEY”?

„Seed money” są to tzw. projekty zalążkowe, które mają na celu umożliwić beneficjentom przygotowanie pełnej koncepcji projektu do złożenia w naborach na projekty regularne. Ich zaletą jest możliwość realizacji działań przygotowawczych takich jak:

poszukiwanie partnerstwa, zlecenie analizy kluczowej do opisania problematyki projektu, organizacja warsztatów i spotkań partnerstkich.

ZWROT KOSZTÓW PRZYGOTOWAWCZYCH W PROJEKCIE REGULARNYM WS. INSTRUMENT „SEED MONEY”

Dlaczego opłaca się realizować projekt typu „seed money”. Podręcznik beneficjenta programu Interreg Południowy Bałtyk na lata 2014-2020 dopuszczał możliwość jednorazowego ryczałtowego rozliczenia tzw.

kosztów przygotowawczych dla całego partnerstwa w kwocie maksymalnej do 20.000 EUR. Podczas gdy wartość całkowita projekt typu „seed money” wynosi w chwili obecnej do 40.000 EUR. Oznacza to, że jest on po prostu bardziej atrakcyjny dla beneficjenta i zwiększa możliwość sfinansowania większej ilości działań na etapie przygotowań – co poniekąd zwiększa też szansę na sukces w aplikowaniu na etapie naborów regularnych (na duże projekty).

PODSTAWOWE ZASADY W NABORZE SEED MONEY 2021 – NA SKRÓTY

·       Minimalne partnerstwo – 2 partnerów z 2 różnych krajów

(partnerzy z obszaru kwalifikowalnego)

·       Wysokość maksymalna kosztów całkowitych projektu – do

40.000 EUR

·       2 wskaźniki do wykonania – przygotowanie koncepcji projektu

(do 25.000 EUR) oraz organizacja co najmniej jednego wspólnego warsztatu (spotkanie stacjonarne/hybrydowe do 15.000EUR lub spotkanie online do 7.000 EUR)

·       Rozliczenie ryczałtowe na podstawie wykonania wskaźnika –

brak kontroli finansowej (wypłata środków odbywa się po zatwierdzeniu raportu końcowego realizacji projektu)

  GDZIE ZNAJDĘ WSZYSTKIE NIEZBĘDNE DOKUMENTY DO ZAPOZNANIA SIĘ PRZED ZŁOŻENIEM WNIOSKU?

Wszystkie niezbędne dokumenty znajdują się na stronie internetowej programu Interreg Południowy Bałtyk w zakładce dot. naborów (ang. Call for Proposals). Poniżej znajduje się link, który przekieruje Państwa na stronę aktualnego naboru „seed money”.

https://southbaltic.eu/call-for-proposals

WSPARCIE TECHNICZNE I MERYTORYCZNE DLA BENEFICJENTÓW  – DO KOGO PO POMOC?

W Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego znajduje się Regionalny Punkt Kontaktowy dla programu Interreg Południowy Bałtyk.

Wszystkich informacji oraz wsparcia dla beneficjentów udziela Pani Marta Paradowska – m.paradowska@pomorskie.eu (58 32 68 692).

W Urzędzie Marszałkowskim Województwa Warmińsko Mazurskiego punkt kontaktowy w Olsztynie e-mail k.ostrowski@warmia.mazury.pl, tel. 89 521 93 24.